oktober

Een kijkje in de wereld van… Studentondernemer Jochem de Jong

jochem de jong 2

Fontys student Jochem de Jong is pas 23 jaar en heeft recentelijk een bedrijf overgenomen. Het bedrijf Klooster Nieuwkerk Goirle is een oud klooster dat is omgebouwd tot een plek waar je bourgondisch kunt genieten: slapen, eten & drinken, vergaderen en feesten. Jochem de Jong is bij Klooster Nieuwkerk Goirle uitgegroeid van bedrijfsleider tot trotse eigenaar. Een knappe prestatie als je bedenkt dat hij ook een voltijd studie Vastgoed & Makelaardij volgt.

Niet alleen worden er onder de Fontys studenten bedrijven gestart vanaf nul maar ook worden er bedrijven overgenomen door de studentondernemers. Een bedrijfsovername kan voor de jonge studenten wellicht nog meer risico’s en stress met zich meebrengen dan dat ze zelf een bedrijf uit de grond stampen als ze niet goed voorbereid zijn. Gelukkig heeft Jochem de Jong zich goed georiënteerd en heeft hij een sterke visie betreft Klooster Nieuwkerk Goirle.

Klooster Nieuwkerk Goirle is een Nederlands klooster dat staat in het landgoed ‘Nieuwkerk’. Dit natuurgebied bevindt zich op de Nederlands-Belgische grens tussen de plaatsen Goirle (NL) en Poppel (BE). Het gebied speelde een belangrijke rol tijdens de 80-jarige oorlog. In 1639 werd er een grenskerk gebouwd. Tilburgers bouwden vervolgens ook een grenskerk in 1652. In 1799 werd de grenskerk afgebroken en werd op dezelfde plek het kapelletje Sint-Jans-Gool gebouwd en maakt nu onderdeel uit van Klooster Nieuwkerk Goirle.Tegenwoordig kun je in Klooster Nieuwkerk Goirle slapen, eten, drinken en genieten van de natuur. Het klooster telt 20 hotelkamers, 4 vergaderzalen, een café en een groot terras.

Studentondernemer Jochem de Jong

Jochem de Jong, 4de jaars student Vastgoed & Makelaardij werkte al een aantal jaren bij Klooster Nieuwkerk Goirle en heeft recentelijk het klooster overgenomen en is nu trotse eigenaar van deze prachtige locatie! Zijn studie en bedrijf kan hij d.m.v. de Fontys studentondernemersregeling goed combineren. Door de officiële status als Fontys Studentondernemer kan Jochem zijn afstuderen binnen zijn eigen bedrijf doen. Zijn focus kan op deze manier op zijn studie én op zijn bedrijf liggen.De regeling zorgt er mede voor dat studentondernemers meer tijd en vrijheid krijgen om hun studie en bedrijf te combineren. De regeling moet het uitvallen van studentondernemers binnen opleidingen tegengaan en studentondernemers worden hiermee gestimuleerd om zichzelf te ontplooien als succesvolle ondernemer.

Benieuwd naar het verhaal van Jochem de Jong? Bekijk dan hieronder het filmpje!

Meer weten over de regeling? Kijk dan eens op www.fontys.nl/cvo.

Auteur: Irene Vriezen