november

Doe je voordeel met de Startthermometer!

Op 20 november wordt aan alle eerstejaars studenten weer de Startthermometer aangeboden. De Startthermometer is een reflectie-instrument waar zowel de student als studieloopbaanbegeleider zijn voordeel mee kan doen.

Vorig jaar november is voor de eerste keer de Startthermometer aan eerstejaars studenten aangeboden. Het doel van de Startthermometer is de student na de eerste lesweken en tentamens stil te laten staan bij de eerder gemaakte studiekeuze en de eerste opgedane ervaringen tijdens de nieuwe studie. Door vragen te beantwoorden die gaan over o.a. tevredenheid over de studiekeuze, motivatie, het ‘thuis voelen’ op de opleiding en studeren op het hbo, krijgt de student een persoonlijke uitslag op deze onderdelen.

Studenten hebben aangegeven het een fijn instrument te vinden en zien het graag als onderdeel van hun studieloopbaanbegeleiding.

Auteur: Birgit Grun