augustus

Doctor of Education

Fontys OSO heeft vanaf 2003 een samenwerkingsverband gehad met de University of Roehampton. Eerst in de vorm van een masteraanbod (MA), vervolgens door samen met Karelsuniversiteit in Praag een Erasmus Mundus master aan te bieden, en sinds 2010 in een traject: Doctor of Education International.

Op 20 juli jl. kregen FLOT collega’s Barbara Roosken en Marina Bouckaert in London officieel hun doctorsgraad. Zij zijn daarmee de laatste twee deelnemers binnen deze samenwerking. Zij werden begeleid door dr. Chris Lloyd (verbonden aan University of Roehampton en voormalig lector Fontys OSO) en Jacqueline van Swet (lector Fontys OSO). Barbara Roosken (links op de foto) promoveerde op een onderzoek met de titel “Stories of Resilience: Exploring Resilience amongst Part-time Trainee Teachers in the Netherlands”. Marina Bouckaert (rechts op de foto) onderzocht hoe het zelf ontwikkelen van lesmateriaal zou kunnen bijdragen aan professionele ontwikkeling. Haar proefschrift is getiteld “Teachers’ Development of Critically Reflective Practice through the Creation of Classroom Materials”. Beide proefschriften zijn digitaal op te vragen via de database van de British Library: http://ethos.bl.uk/.