Eindhoven,
januari

Demonstratie Talent-interventies!

Op 14 januari 2019 was het voor Luca Smeets en Shairien Nazar-Ali eindelijk zo ver: ze presenteerden en demonstreerden hun interventies aan hun opdrachtgever Manon Krabbenborg en het lectoraat Dynamische Talentinterventies. En het was meteen volle bak: bijna alle kenniskringleden waren aanwezig en ook collega-afstudeerders waren benieuwd naar het werk van deze twee dames.

Beiden hebben onderzoek gedaan naar de student-docent werkrelatie in de studieloopbaanbegeleiding (SLB). Luca heeft zich daarbij gefocust op de studenten en Shairien juist op de docenten. Al tijdens het onderzoek en zeker ook tijdens het ontwikkelen van de interventie hebben ze dan ook op elkaars werk kunnen voortborduren.

De interventies

Luca beet het spits af met haar leuke, creatieve interventie voor de klassikale SLB bijeenkomsten. In haar interventie leggen alle aanwezigen vast wat hun verwachtingen van de werkrelatie met student en docent zijn. Na een paar weken wordt er een tussenstand opgenomen: studenten en docenten gaan dan op creatieve wijze aan de slag met kijken wat er nu al goed gaat en wat er nog beter kan, aan de hand van de eerder opgestelde verwachtingen. En tot slot wordt er natuurlijk geëvalueerd aan de hand van smileys: waar moet in de toekomst meer aandacht naar toe, maar vooral ook: wat is er goed aan de werkrelatie?Aanwezige docenten gaven al meteen aan dat zij dit graag eens zouden willen proberen!

Shairien deelde vervolgens haar interventie: #Goals. Haar interventie was juist gericht op de individuele SLB-gesprekken, tussen student en docent. Beiden vullen de online test ‘HappyCode’ in, waar drie talenten uit naar voren komen. Deze talenten worden vervolgens binnen de SLB ingezet. Er worden afspraken gemaakt, verwachtingen geuit en uiteindelijk wordt er een Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP) gemaakt. Met behulp van dit POP kunnen student en docent reflecteren op de SLB.Door op deze manier te werken, hoopt Shairien dat de studenten meer persoonlijke aandacht krijgen en dat studenten en docenten meer samen gaan werken in de SLB.

We wensen Luca en Shairien veel succes met de laatste loodjes voor het afstuderen en alle goeds bij hun vervolgstappen!