april

Conferentie Trial & Error

trial

Op 18 en 19 mei is de Trial & Error conferentie in het Deprez-gebouw in de Spoorzone in Tilburg. Fontys Hogeschool Journalistiek is de ‘host’ van de conferentie. De TWG (Temporary Working Group) Journalism & Communication Education van de ECREA (European Communication Research and Education Association) organiseert elke twee jaar een eigen conferentie.

Op de Trial & Error conferentie staat de vraag centraal hoe we mediastudenten uit verschillende disciplines (journalistiek, public relations, communicatie e.d.) moeten voorbereiden op een steeds complexere mediawereld. We kunnen niet meer volstaan met vertellen hoe de wereld er uit ziet, maar we moeten studenten leren omgaan met een mediawereld die continu innoveert. Hoe verhouden we ons tot innovatie? Hoe geven we die vorm? En wat betekent dat voor de beroepsidentiteit van bijvoorbeeld journalisten, reclamemakers, kunstenaars of voorlichters? Er gebeurt veel op het gebied van mediaonderwijs, een proces van ‘trial and error’. Op deze conferentie wisselen wetenschappers, docenten en studenten hun inzichten en ervaringen uit door middel van lezingen, presentaties en workshops. Bijvoorbeeld over mediapedagogie, rolpercepties van studenten, innovatief media-onderwijs of de samenwerking tussen onderwijs en industrie in mediaclusters. Professor Max Louwerse (Tilburg University) houdt een keynote over virtual en mixed reality in het onderwijs in het DAF technology Lab en professor Mark Deuze (Universiteit van Amsterdam) houdt een keynote over het ontwikkelen van competenties die horen bij een gemediatiseerde leefwereld, zoals ondernemerschap en transmedia storytelling.

Aanmelden is vanaf nu mogelijk

Auteur: Brigit Goderie