maart

Coen van der Ree interim-directeur de Nieuwste Pabo

Coen vd Ree

De stuurgroep van de Nieuwste Pabo (dNP) - bestaande uit vertegenwoordigers van het College van Bestuur van Fontys Hogescholen én van Zuyd Hogeschool - heeft Coen van der Ree (47) met onmiddellijke ingang benoemd tot interim-directeur van dNP in Sittard. Hij volgt Henk van den Heuvel op die binnen Fontys aan de slag gaat als programmaleider Digitaal Overdraagbaar Studentportfolio. Henk gaf de afgelopen vier jaar leiding aan dNP.

Coen van der Ree is een ervaren (interim-)manager. In verschillende rollen (ook als adviseur) heeft Coen bij diverse opdrachtgevers in het (hoger) onderwijs gewerkt aan het verhogen van de kwaliteit van het onderwijs, het bevorderen van de interne samenwerking, en het verbeteren van de dienstverlening aan de studenten. In 1996 behaalde Coen zijn doctoraal Nederlands recht aan de Rijksuniversiteit Groningen.

‘De Nieuwste Pabo gaat een cruciale periode tegemoet’, beseft Coen. ‘De stuurgroep heeft mij gevraagd om, naast dagelijks leiding te geven aan het instituut, samen met alle betrokkenen een toekomstbestendig scenario voor dNP te ontwikkelen. Ook staat de accreditatie van de opleiding gepland voor 2020 die we met elkaar goed moeten voorbereiden. Het is een uitdagende opdracht en ik zie uit naar een plezierige samenwerking.’

De stuurgroep wenst Coen van der Ree succes in deze nieuwe functie. Beide CvB’s (Fontys en Zuyd) hebben er vertrouwen in dat Coen van der Ree de juiste man is om ervoor te zorgen dat de regio Midden/Zuid-Limburg de komende jaren een pabo-voorziening behoudt.

auteur: Sander Peters