29
januari
2020
|
10:12
Europe/Amsterdam

CE DBC-student Minou Üçerler werkt keihard aan haar eigen merk

615e3a626f610ba7ef14f72cdc57be76ba2401db0d0e3480da9b5e54ac4c1005

Al op jonge leeftijd wist Minou Üçerler dat ze een eigen merk wilde. Afgelopen najaar was het zover. De derdejaars van Commerciële Economie Digital Business Concepts lanceerde Yours The Label, een webshop voor opvallende oorsieraden. Haar studie heeft Minou daarbij geholpen, één van de belangrijkste redenen waarom ze voor de opleiding gekozen heeft. ‘Er zit wel een zakenvrouw in mij.’

Zelfverzekerd vertelt Minou haar verhaal. Over haar eigen merk, maar ook over haar carrière als influencer die ze al achter de rug heeft. Twee jaar lang deelde ze haar leven intensief op Instagram, met op het hoogtepunt zo’n 16 duizend volgers. Nu heeft ze de behoefte niet meer om zichzelf in de etalage te zetten. ‘Toen ik bij DBC begonnen ben is dat verwaterd. Liever wilde ik een eigen merk, daarom heb ik voor DBC gekozen.’ Bij de lancering van dat merk maakt Minou handig gebruik van de ervaring die ze heeft opgedaan. ‘De leeftijd van mijn doelgroep op Instagram ligt tussen 18 en 26 jaar. Om die te bereiken heb ik samengewerkt met andere influencers. Die gebruik ik nu weer voor Yours The Label.’

Een eigen merk met bijbehorende webshop. Het idee ervoor kwam niet uit de lucht vallen. Op haar vijftiende maakt Minou sieraden die ze via een webshop verkocht. Dat smaakte naar meer. ‘Ik ben een ondernemer, zie mezelf niet voor een ander werken’, zegt ze eerlijk. Dus probeert ze haar carrière zo te plannen dat iedere stap bijdraagt aan de ontwikkeling van haarzelf en van haar merk. De opleiding komt haar daarbij goed van pas. ‘Ik heb geleerd hoe ik mijn merk op de kaart kan zetten, maar ook hoe ik een website kan bouwen. Daarnaast breid ik dankzij de studie mijn netwerk uit.’

Afgelopen maanden liep Minou stage bij het Nederlandse kledingmerk BALR. Ze deed er onder meer onderzoek naar wat er allemaal bij komt kijken als het BALR. uit wil breiden. Daarnaast sloot ze op eigen verzoek aan bij het team Design. ‘Alles wat ik tijdens mijn stage heb geleerd, kan ik gebruiken voor Yours The Label’, legt ze uit. Ook de minor Project van je Leven, die ze binnenkort gaat volgen, sluit daarbij aan. Op basis van haar eigen bedrijf bepaalt Minou zelf wat ze wil leren. Uiteindelijk wil ze ook afstuderen in haar eigen bedrijf. ‘Ik ben nogal doelgericht’, zegt ze lachend. ‘Ik wil mijn studie helemaal inzetten voor wat ik wil.’

Nieuwsgierig naar het merk van Minou? En naar de speciale collectie voor Valentijnsdag? Bezoek dan haar webshop of neem een kijkje op haar Instagram: @minouucerler of op dat van haar merk @yoursthelabel

Auteur: Paul Geerts