maart

Bouwwerkzaamheden op Fontys campus Rachelsmolen Eindhoven

Bereikbaarheid campus Rachelsmolen - Social - NL

Fontys bouwt de komende jaren flink aan de toekomst van campus Rachelsmolen. Vanaf 15 maart wordt de oostelijke helft van de campus afgezet met bouwhekken. Voor de veiligheid van studenten, medewerkers en bezoekers, is dit bouwterrein niet toegankelijk tot aan de zomer van 2023.

Hier lees je wat de gevolgen zijn voor de bereikbaarheid van de campus vanaf 15 maart.

De poorten
Je kunt de campus betreden via de bestaande poorten:

• Poort 1 aan de Rachelsmolen
  • Poort 2 aan de Montgomerylaan
  • Poort 3 aan de Onze Lieve Vrouwestraat

De volgende poorten zijn gesloten voor studenten en medewerkers:

• Poort 4 aan de Onze Lieve Vrouwestraat (behalve het fietspoortje)
  • Poort 5 aan de Onze Lieve Vrouwestraat
  • Poort 6 aan de John F. Kennedylaan

Parkeren
Parkeren in de parkeergarage is nog steeds mogelijk. De campus betreden vanuit de parkeergarage kan niet meer; je wordt (uiteraard veilig) naar buiten geleid langs dezelfde weg als waar je naar binnen rijdt, en vervolgens kun je via de Rachelsmolen verderop de campus op. De autoparkeerplaatsen tussen gebouw R1 en de parkeergarage vervallen. De parkeerplaatsen achter de gebouwen R4 en R5 blijven wel open.

De fietsenstallingen
De fietsenstalling tussen gebouw R10 en de parkeergarage wordt ontmanteld en kan per 15 maart niet meer gebruikt worden. Wel kun je gebruik maken van de andere bestaande fietsenstallingen; de fietsenstalling aan de Montgomerylaan, voor gebouw R3, en de fietsenstalling op de campus voor gebouw R5.

Vrachtverkeer
Vrachtverkeer kan de campus betreden via poort 3 aan de Onze Lieve Vrouwestraat.

Wat gaat er gebeuren op campus Rachelsmolen?
In de zomer van 2023 verhuizen de vijf instituten FHSS, FHMG, FHKE, FPH en FHP van de gebouwen TF en S3 naar campus Rachelsmolen in Eindhoven. Hiervoor wordt nieuwbouw ontwikkeld op de campus. Fontys bouwt de komende jaren flink aan de toekomst van campus Rachelsmolen. Fontys wil studenten, medewerkers én bezoekers een inspirerende en prettige leer- en werkomgeving bieden. Een omgeving waar je je thuis voelt, waar je graag verblijft en waar je anderen ontmoet. Van campus Rachelsmolen maken we de komende jaren nóg meer zo’n omgeving. Benieuwd hoe de campus eruit komt te zien in 2023? Kijk op de website!

Contact
Heb je vragen of wil je meer informatie? Stuur een e-mail aan campusrachelsmolen@fontys.nl of kijk op onze website.

Auteur: Nancy van Amstel