Bijzondere evenementen van de minor Dance Industry

Volwaardige online en offline events als aftrap van een heuse festivalzomer

LOGO MET SUBTITLES (2) (1)

De echte grote dance-evenementen laten nog even op zich wachten. Toch warmen de studenten van Fontys ACI’s minor Dance Industry al op voor de festivalzomer. Tijdens de Eventure-case binnen de minor hebben ze een aantal interessante events georganiseerd, waarbij ze rekening hebben gehouden met de COVID-maatregelen. Deze week vinden ze plaats, on- en offline. Een aantal kleine, maar volwaardige evenementen die niet misstaan in je party-agenda.

Rewild yourself
Rewilding Festival is een evenement waarbij de natuur terugkomt door middel van het planten van bloemen en bomen. Maar dan wel met keiharde Tech-House beats! Tijdens het evenement draait het niet om de artiesten, maar om de belevenis. Desondanks komen via een silent disco de tofste mixen langs van onder andere artiesten die de The Boom Room verzorgen op Slam FM. Geniet van de zon, een locatie in het bos en een lekker drankje. Rewilding Festival vindt zaterdag 19 juni vanaf 16.00 uur plaats op het terras van de Rode Lelie in Oisterwijk. Het event eindigt om 22:00 uur. Check de Instagram en Facebook via rewildingfestival of bestel je tickets via de site.

Langs de deur
Het is hoog tijd dat het echte clubgevoel terugkeert. Daar gaat Techno Tourtje bij helpen. Dit reizende event komt langs met alle mogelijke attributen, die nodig zijn om in jouw studentenhuis een geslaagd feestje neer te zetten. Er is dus een heuse dj-set, en vanzelfsprekend zijn er ook dj's. Alle ingrediënten om het dak van jouw studentenhuis af te blazen. Check Instagram en Facebook.

Ontdek het verhaal
Vrijdag 18 juni begint om 19.00 uur The Story Behind. Kunstenaars en Drum 'n Bass-artiesten worden tijdens deze livestream op een unieke manier met elkaar verbonden. Met behulp van 3D art, graffiti en schilderijen krijgt iedere track een gezicht. Aansluiten kan via Facebook of Twitch

The melodic side of art
Op vrijdag 18 juni worden twee bekende kunststromingen op bijzondere wijze met elkaar gecombineerd. Tijdens het online-evenement Van Goghs Night slaan DJs en kunstenaars de handen ineen. De pracht van schilderkunst ondersteund door de indringende klanken van melodische techno. En dat alles in het Vincent van GoghHuis te Zundert; de geboorteplek van misschien wel 's werelds bekendste kunstenaar. Wil jij mee op een melodisch avontuur geïnspireerd door Van Gogh? Tune vrijdag 18 juni vanaf 19:00 uur in via deze link. Houd ook Facebook en Instagram in de gaten.

Auteur: Paul Geerts