mei

Bezoek de inspiratieavond van Fontys Sittard

“Ik wil iets doen met onderwijs, leren of opgroeien! Maar hoe?”

FontysSittardDag2-90

Ben je klaar voor de volgende stap in het onderwijs of kun je niet wachten om als docent voor de klas te staan? Of misschien wil je je juist daarop orienteren? Kun jij je goed inleven in andere mensen en heb je interesse in de ontwikkeling en opvoeding van kinderen en jongeren? Ben je als carrièreswitcher toe aan een nieuwe uitdaging? Dan ben je bij Fontys Sittard aan het juiste adres!

Fontys Sittard biedt met vier instituten onder één dak als enige in Limburg de mogelijkheid om zowel lerarenopleidingen als pedagogische opleidingen te volgen en te combineren. Op 5 juni a.s. organiseren we speciaal voor jou een inspiratiebijeenkomst om kennis te maken met de verschillende opleidingen die vanuit Fontys Sittard worden verzorgd, zoals lerarenopleidingen gericht op primair en voortgezet onderwijs, de opleiding Pedagogiek en de master Educational Needs.

Van 18.00 tot 21.00 uur ben je welkom in Sittard! We ontdekken graag samen wat er met jouw kennis, kwaliteiten en wensen mogelijk is in het onderwijs. Daarbij kijken we vanzelfsprekend ook naar jouw ambities en de ervaringen in je loopbaan tot nu toe.

Inhoud
Tijdens de informatieavond inspireren wij jou over de mogelijkheden binnen het onderwijs. Het programma ziet er als volgt uit:

• 18.00 – 18.15 uur Inloop
  • 18.15 – 18.30 uur Welkom namens alle opleidingen en toelichting op het programma
  • 18.30 – 19.15 uur Bezoek inspiratiemarkt Fontys Sittard
  • 19.15 – 19.45 uur Workshop "Klassensimulaties in de lerarenopleiding" door Hanneke Theelen (Fontys Lerarenopleiding Sittard)
  • 20.15 – 21.00 uur Bezoek inspiratiemarkt Fontys Sittard

​Naast de workshops is er een inspiratiemarkt met meer informatie over de verschillende opleidingen in Sittard. Je kunt onder meer antwoord krijgen op vragen als: 'Wat is er mogelijk in het onderwijs?', 'Welke functies zijn er?', 'Zijn er ook mogelijkheden buiten de docentrol?' en 'Hoe werkt het eigenlijk op een school?' Daarnaast kun je in gesprek gaan met een loopbaanadviseur over wat jou past en waar je kansen liggen.

Door deel te nemen aan deze avond willen we je niet alleen inspireren, maar bouwen we ook samen met jou aan je netwerk, wordt je perspectief helder(der) en krijg je beter inzicht in je volgende carrièrestap.

Fontys Hogescholen locatie Sittard, Mgr. Claessensstraat 4, 6131 AJ Sittard

Datum en tijd
Woensdag 5 juni van 18.00-21.00 uur.

Interesse? Meld je aan via deze link.

Graag ontvangen we je 5 juni om 18.00 uur in Sittard!

Wil je extra inspiratie?
​Gelijk met de inspiratieavond vindt op dezelfde locatie in Sittard de open avond van Fontys plaats. De opleidingen die bij Fontys Sittard gevolgd kunnen worden, presenteren zich dan. Dé gelegenheid voor jou om je verder te laten inspireren door te kijken welke opleidingen Fontys Sittard biedt. Ook hier ben je natuurlijk van harte welkom! Wel verzoeken we je om je voor de open avond apart aan te melden. Dat kan met deze aanmeldlink.

Auteur: Jeroen Vreugdenhil