juli

Ben Gorter interim-directeur van dienst IT

Ben Gorter

Het College van Bestuur heeft Ben Gorter (57) benoemd tot interim-directeur van de dienst IT. Ben volgt Richard Oerlemans op die per 1 september in dienst treedt van Hogeschool Inholland. Ben Gorter is een ervaren (interim-)manager op het vlak van IT en digitale transformatie(processen). De voorbije jaren vervulde hij deze rol onder meer bij Waternet, Hogeschool Inholland, Reinier de Graaf Ziekenhuis, NOC*NSF en de Nederlandse Loterij. Ben rondde in 1985 een studie Bedrijfskunde af aan de HTS en in 1987 een studie Bedrijfskundige Informatica aan de Universiteit van Amsterdam.

Ben begint 20 augustus bij Fontys en wordt voor een termijn van een jaar ingehuurd, zodat hij een flinke impuls kan geven. Ben heeft ervaring bij diverse opdrachtgevers, inclusief het onderwijs. Hij is in staat snel de kern van de opgave vast te stellen, aan te pakken en samen met de mensen om hem heen tot concreet resultaat te brengen. Zijn verbindende vaardigheden zullen bij de samenwerking met andere diensten en instituten, voor het vergroten van het vernieuwingstempo van de informatievoorziening, van meerwaarde zijn.

Het College van Bestuur heeft er alle vertrouwen in dat Ben Gorter de dienst IT de komende tijd op deskundige wijze zal leiden en in die rol ook een flinke steen zal bijdragen aan het verder versterken van de informatievoorziening binnen Fontys.