Eindhoven,
september

Bedrijven en studenten ontmoeten elkaar tijdens Career Event Fontys

20210921_Mail_Bedrijf_Career_Event_Outlook-1b

Bedrijven en studenten ontmoeten elkaar op woensdag 6 oktober live op het Career Event van Fontys Hogeschool Economie en Communicatie (FHEC). Tweede-, derde- en vierdejaars studenten van de hogeschool kunnen tijdens het Career Event kennismaken met ruim honderd bedrijven voor een stageplek of afstudeeropdracht.

Het Career Event
Tijdens het Career Event kunnen studenten en bedrijven met elkaar in gesprek gaan om een passende stage- of afstudeeropdracht te vinden of wellicht zelfs een baan. Zo zullen onder meer Greenhouse, Efteling, PSV, Royal Swinkels Family Brewers en Markteffect aanwezig zijn.

"Het is zo fijn dat we eindelijk weer studenten kunnen laten kennismaken met bedrijven," lacht Wim van Dooren, relatiemanager van FHEC. "Het afgelopen jaar bleek het vaak toch moeilijk te zijn voor studenten om een plek te vinden. Door de coronacrisis waren er minder stage- en afstudeerplekken beschikbaar en moest het vaak op afstand. Voor studenten is het juist zo belangrijk om te zien hoe het er aan toe gaat in een bedrijf en de sfeer kunnen proeven. Dat hoort immers ook bij ons praktijkgerichte onderwijs."

Onderwijs samen met het werkveld
"Leren en innoveren samen met het werkveld, dat vinden we belangrijk," beaamt ook directeur Ronald Philipsen. "Daarom zetten we bijvoorbeeld ook in op hybride leeromgevingen samen met het werkveld". Dit studiejaar werken studenten, docenten en onderzoekers van Fontys met bedrijven op High Tech Campus Eindhoven samen aan digitale transformatie vraagstukken en op de Brainport Industries Campus met bedrijven op het gebied van circulaire transitie.

Over FHEC
Fontys Hogeschool Economie en Communicatie aan de Rachelsmolen in Eindhoven biedt een groot aantal voltijd- en deeltijdopleidingen in het economische domein, zoals communicatie, ondernemerschap & retailmanagement, finance & control en bedrijfskunde. Ruim 400 medewerkers en 5000 studenten zijn binnen de hogeschool dagelijks bezig met onderwijs en praktijkgericht onderzoek naar actuele vraagstukken uit het werkveld. Meer informatie op www.fontys.nl/fhec

Meer weten over het Career Event? Neem dan contact op met relatiemanager Wim van Dooren.

Auteur Michelle Breemans