oktober

ASQ Fontys: het hightechevent voor ondernemers gaat online

GoodToSeeYou

Op dinsdagmiddag 3 november organiseert Fontys Centre of Expertise HTSM het jaarlijkse hightechevent voor ondernemers: ASQ Fontys. Dit jaar gebeurt dat volledig online. Het event is bedoeld voor ondernemers in de hightech die op zoek zijn naar innovatieve technologieën en geïnteresseerd zijn in de opbrengsten voor hun business.

Fontys maakt innovatie mogelijk door samen met bedrijven praktijkgericht onderzoek te doen. Tijdens ASQ Fontys maakt het bedrijfsleven kennis met Fontys als partner op het gebied van High Tech Systems and Materials (HTSM).

Programma

Kennisdeling is een belangrijk onderdeel van de middag. Er vinden 16 interactieve kennissessies plaats, waarbij Fontysdeskundigen hun expertise delen en bezoekers worden uitgenodigd om innovatievraagstukken uit de eigen praktijk te bespreken. Daarnaast vinden informatiesessies plaats over deeltijdopleidingen voor professionals.

In een virtuele expositieruimte presenteren Fontysstudenten en -onderzoekers doorlopend de resultaten van praktijkgericht onderzoek. De middag wordt afgesloten met een inspiratiesessie van emeritus hoogleraar Walter Baets. De titel van zijn lezing luidt: Open innovatie in co-creatie.

Vakgebieden
Van de volgende hightech-vakgebieden zijn experts aanwezig: additive manufacturing (3D-printing), agro-mechatronica, applied natural sciences, AI & big data, business service innovation, distributed sensor systems, future powertrain, health innovations & technology, high tech embedded software, industrial engineering & entrepreneurship, interaction design, mechatronica & robotica, mens en technologie, serious game design and technology en smart manufacturing.

Fontys maakt innovatie mogelijk
Samenwerking met het bedrijfsleven is belangrijk voor Fontys. Onderwijs en onderzoek moeten aansluiten bij actuele en toekomstige vragen en behoeften van de student, maar ook van het werkveld en de samenleving. Fontys wil de vragen van de toekomst mede formuleren, agenderen, onderzoeken en zo mogelijk oplossen. In professionele ateliers, werkplaatsen, living labs en innovatiecentra maken studenten zich beroepstaken eigen en werken ze met onderzoekers, docenten en professionals aan innovaties voor de beroepspraktijk. Zo draagt Fontys haar steentje bij aan de hightechregio.

Meer informatie
ASQ Fontys (ASQ staat voor: All Sorts of Questions) vindt online plaats op dinsdag 3 november, van 15.00 tot 17.00 uur.
Meer informatie of aanmelden? Ga naar www.fontys.nl/asq

De organisatie is in handen van het Fontys Centre of Expertise High Tech Systems and Materials.

Auteurs: Denise van der Laan en Christel Ruijs