Eindhoven,
augustus

Aftellen tot Purple introductieweek 2022

Eerstejaarsstudenten krijgen een warm welkom tijdens de introductieweek

Ontwerp zonder titel (4)

In augustus start het nieuwe studiejaar. Voor de eerstejaarsstudenten wordt de Purple introductieweek georganiseerd van 22 t/m 26 augustus 2022. Tijdens de Purple introductieweek staat kennismaken met elkaar en een warm welkom centraal. Kennismaken met je klasgenoten, met je opleiding, met de stad waar je gaat studeren en natuurlijk ook kennismaken met Fontys. We zijn van plan om de Purple introductieweek 2022 net zo fantastisch te maken als ieder jaar. Volg @FontysHogescholen op Instagram om alle highlights mee te krijgen van de introductieweek van dag tot dag.

Hoe ziet de introductieweek eruit?

226425_fullimage_purple weekoverzicht 2022 nl (1)

De week is opgebouwd uit verschillende onderdelen. Iedere student start ‘klein’ op de opleidingsdagen. Deze vinden plaats op maandag en/of dinsdag, afhankelijk van het instituut en de opleiding. Op maandag checken de meeste studenten in bij de pop-up camping in Goirle, Eindhoven en Venlo. Hier maken studenten kennis met medestudenten, leraren en de opleiding. Iedere opleiding doet zijn best om de eerstejaars studenten een zo warm mogelijk welkom te geven. De invulling van deze dag(en) verschilt per opleiding en is hier te vinden.

Op de stadsdag verkennen studenten de stad Eindhoven of Tilburg tussen 12.00 uur en 17.00 uur. Op deze dag ontmoeten studenten ook studenten van andere opleidingen en maken ze kennis met hun nieuwe studiestad. Ze leren de hotspots kennen en ontdekken wat er te beleven valt. Ook worden ze wegwijs gemaakt in de stad waar ze de komende jaren veel tijd gaan doorbrengen. Dit gebeurt aan de hand van activiteiten die georganiseerd worden door lokale ondernemers waaronder het horeca feest, het culturele programma en de kroegentocht. Daarnaast presenteren verenigingen en clubs uit de stad zich op uiteenlopende manieren, van sport en spel tot infostand op de pleinen. Andere lesplaatsen hebben een stadsdag die georganiseerd wordt vanuit een gezamenlijk initiatief van de stad, lokale ondernemers en andere onderwijsinstellingen en/of opleidingen.

We sluiten de introductieweek af met een knaller, het Purple Festival van 14.00 uur tot 23.00 uur in de Spoorzone, Tilburg. Hier komt de gehele Fontys community samen. Deelnemers van alle introductie programma's komen samen naar het Purple Festival en genieten de hele dag van artiesten en activiteiten die verspreid zijn over de verschillende podia. Zo sluit je de introductieweek in stijl af met een feestje waar je het met jouw nieuwe vrienden, klasgenoten en leraren nog lang over gaat hebben. De laatste reguliere kaarten koop je hier, OP=OP

Op de laatste dag is het tijd om spullen te pakken en uit te checken op de campings in Eindhoven (Flight Forum) en Goirle (Walhoeve) en Venlo. In de middag is er nog een laatste introductieactiviteit gericht op internationale studenten: Fontys Introduction Day. Dit is een gezellige BBQ met DJ waar internationale studenten een moment hebben samen met mede internationale studenten, begeleiders en docenten op zowel campus Rachelsmolen (Eindhoven) als campus Stappegoor (Tilburg).

> Meer informatie op Purple is te vinden op www.fontys.nl/purple en in het Engels op www.fontys.edu/purple.

> Wil je een kijkje in de introductieweek? Volg het Instagram kanaal van Fontys (@FontysHogescholen). Hier deelt het Purple Social Team, bestaande uit studenten en medewerkers, iedere dag de highlights in tekst en beeld.

Voor nu is het aftellen tot het leukste feestje van het jaar weer van start mag. We zien je graag op de Purple introductieweek 2022. Tot dan!

Auteur: Mandy van Baardwijk