Afstudeerders CO IEMES presenteren zich aan het werkveld

Netwerkevent BLinked als springplank naar een carrière in de creatieve economie

Met het eindevent BLinked presenteren afstudeerders van CO IEMES (Fontys Academy for the Creative Economy) zich donderdag 9 juni aan hun relaties en aan het werkveld. De studenten laten projecten zien waaraan ze het afgelopen jaar hebben gewerkt. Daarnaast is er ruimte om te netwerken. Locatie is de derde verdieping van P8 op campus Stappegoor in Tilburg. Het evenement duurt van 18.00 tot 22.00 uur.

Tijdens BLinked kunnen de bezoekers niet alleen kennis maken met de afstudeerders, maar vooral ook met hun werk. Opvallend is de diversiteit. Zo gingen studenten Dennis, Daniëlle, Marijn, Maud en Serge aan de slag voor het populaire Fairytale Festival in Kaatsheuvel. De afgelopen editie waren ze onder meer verantwoordelijk voor de gehele artist handling en het artiestendorp op het festival. Daarnaast hadden ze contact gehad met boekers, artiesten en tourmanagers. Annie Gadellaa en Gabi Hoefnagel richten zich met hun project Het Land van Tabudora op een heel andere doelgroep, namelijk kinderen van 4 tot 6 jaar. Met een door hun zelf bedachte verhalenwereld proberen ze taboes zichtbaar te maken. Op meerdere locaties organiseerden ze een speurtocht, waarmee ze onder meer het taboe rondom homoseksualiteit willen doorbreken. Inmiddels werken ze aan een eigen boek: Prinses Sliertje op zoek naar een troon. Tijdens BLinked gaat het boek in de voorverkoop.

Enthousiasme
tabudora01Weer van een heel andere orde zijn de dj’s die zich tijdens het evenement presenteren. Zoals The Minimalist, die zich niet beperkt tot één genre, maar experimenteert met verschillende stijlen zoals house, tech en deephouse. SEGURO brengt een energieke mix van house en dancemuziek, terwijl Brato zich toelegt op lofi house. De overeenkomst tussen de afstudeerders is hun enthousiasme. Na dit schooljaar starten ze hun carrière in het werkveld. Zonder uitzondering zijn ze op zoek naar professionals en experts die geïnteresseerd zijn in of behoefte hebben aan hun kwaliteiten. Tijdens het tweede gedeelte van het event ligt de nadruk dan ook op netwerken. Alle aanwezigen krijgen dan de gelegenheid om in gesprek te gaan met kersverse professionals.

BLinked vindt donderdag 9 juni plaats in gebouw P8 van Fontys Academy for the Creative Economy, Professor Goossenslaan 1 in Tilburg. Van 18.00 tot 21.00 uur.