december

Aan Tafel ontbijtsessies: nu ook in Den Bosch!

Donderdag 13 februari 2020: Echtscheiding, kansen om de impact voor kinderen en jongeren te verkleinen

broken-heart-love-sad-14303

Na succesvolle edities in Tilburg en Eindhoven, start Fontys Hogeschool Pedagogiek nu ook in ‘s-Hertogenbosch Aan Tafel Ontbijtsessies voor professionals in kinderopvang, onderwijs, jeugdhulp en jeugdgezondheidszorg. Aan Tafel Ontbijtsessies zijn laagdrempelige bijeenkomsten, waarbij iedereen die zich beroepshalve bezighoudt met het opvoeden en opgroeien van kinderen en jongeren in de regio Noordoost-Brabant, de Meierij en Rivierenland van harte welkom is. En deelname is gratis!

Vanaf half 9 staat koffie/thee en een broodje voor je klaar. Er is tijd voor informele ontmoeting met collega’s uit het pedagogisch werkveld. Het inhoudelijke programma start om 9.00 uur en duurt tot 10.30 uur. Iedere bijeenkomst komt een actueel thema aan bod. Dat doen we met experts en ervaringsdeskundigen. Voor de organisatie van Aan Tafel Sessies in ’s-Hertogenbosch hebben vier organisaties hun handen ineen geslagen: Koraal, GGD Hart voor Brabant, Cello en Fontys Hogeschool Pedagogiek.

Thema op 13 februari 2020: echtscheiding, kansen om de impact voor kinderen en jongeren te verkleinen
In 2018 waren ongeveer 30.000 minderjarige kinderen betrokken bij een echtscheiding van hun ouders. Wanneer ouders scheiden, maken kinderen een periode van veel veranderingen mee. Op basis van onderzoeken blijkt dat een scheiding gevolgen kan hebben voor kinderen. In deze Aan Tafel Sessie delen we recente inzichten en praktijken hoe professionals ouders, kinderen en jongeren kunnen ondersteunen in deze lastige periode. Bij de start van de bijeenkomst laten we een ervaringsdeskundige aan het woord. Daarna zijn er bijdragen van experts van OuderTeam.nu, Raad voor de Kinderbescherming en Stiefgoed.

Fontys Hogeschool Pedagogiek is gastheer voor de Aan Tafel Ontbijtsessies. We verwelkomen je graag in ons onderwijsgebouw: Frans Fransenstraat 15, 5231 MG, ’s-Hertogenbosch. De locatie is goed bereikbaar met OV (trein of bus). Er is ook voldoende (gratis) parkeergelegenheid. Wil je hierbij zijn, meld je dan aan via deze link

Ben je verhinderd op 13 februari? Houd dan donderdag 11 juni, van 9.00 tot 10.30 uur vrij in je agenda. Die bijeenkomst zal gaan over het bevorderen van een positieve seksuele ontwikkeling in het alledaagse opgroeien en opvoeden.

Auteur: Sabine van Ierland