oktober

Aan tafel - minisymposium ‘Getting it right for every child’, woensdag 30 oktober 2019

Inclusief workshop kansencirkel

Getting it right for every child

Samen het goede doen voor ieder kind …

Dat is wat Marcelle Hendrickx (wethouder gemeente Tilburg), Carin Zandbergen (voorzitter college van bestuur Xpect Primair) en Lian Smits (bestuurder Sterk Huis) inspireerde in Schotland toen ze eind 2017 kennis maakten met het gedachtengoed en de werkwijze van ‘Girfec’. De basis om het goede te doen voor ieder kind, de gemeenschappelijke taal en manier van werken met kinderen, ouders en elkaar is waar ze ons graag in meenemen. Twee keer eerder waren ze al bij ons te gast. Door groot succes komen ze 30 oktober weer. Deze keer met een uitgebreider programma in de vorm van een minisymposium.

Ronnie Hill opent met zijn schotse tongval het minisymposium en deelt zijn kennis, ervaring en enthousiasme over Girfec graag met je. Ronnie is ambassadeur voor Girfec en lid van de directie van the Health and Social Care Alliance Schotland. Hij heeft uitgebreide ervaring op het gebied van kinderdiensten, sociaal werk, onderwijs en regelgeving, en is een voorstander van kinderrechten.

Daarna is er de mogelijkheid om te kiezen tussen twee onderdelen: ‘In gesprek met ‘ en ‘Workshop kansencirkel’. Tijdens ‘In gesprek met’ kun je in een kleinere setting in gesprek met Ronnie, Vivian, Lian en andere aanwezige professionals. Tijdens de ‘Workshop Kansencirkel’ kun je onder begeleiding van collega’s uit het onderwijs aan de slag met de Nederlandse versie van het ‘Well Being Wheel’.

Locatie
Het 'Aan tafel’-minisymposium vindt plaats bij Fontys Hogeschool Pedagogiek Tilburg, Professor Goossenslaan 1-01, Mollergebouw P1, Ruimte D1.01. De koffie staat klaar om 13.45 uur, het minisymposium start om 14.00 uur en duurt tot uiterlijk 17.00 uur. Het symposium is gratis toegankelijk. Gratis parkeren is mogelijk maar let op: de ingang van de parkeerplaats is verplaatst naar de Stappegoorweg (naast Intratuin). Als de parkeerplaats vol is, parkeer dan aan de overzijde bij Euroscoop (betaald).

Aanmelden
Lijkt deze bijeenkomst je interessant en wil je het ‘Aan tafel’- minisymposium op 30 oktober bijwonen? Meld je dan aan via deze link. Je kunt die middag je keuze maken tussen de twee onderdelen ‘In gesprek met’ en ‘Workshop kansencirkel’.