Eindhoven,
november

Aan de slag met studentenwelzijn!

181030 Studiemiddag studentenwelzijn

Als docent heb je er vaak mee te maken: studenten die het moeilijk hebben door verschillende oorzaken en hierdoor moeite hebben om hun studie goed te vorm te geven. Je ziet de potentie van de student, maar ook de worsteling. Maar er zijn ook studenten die meer uitdaging willen tijdens hun studie. Dit zijn enkele voorbeelden waarbij het welzijn van de studenten onder druk staat. Wat doe je dan als docent?

Als docent heb je een belangrijke rol bij het signaleren wanneer het welzijn van een student onder druk komt te staan. Om je als docent te ondersteunen in je werk, zijn er studiemiddagen georganiseerd waarbij je workshops kon volgen rondom relevante thema’s binnen studentcoaching en studentenwelzijn. Dit is een onderdeel van het Fontys actieplan Studentenwelzijn.

Workshops
Op donderdag 25 oktober en dinsdag 30 oktober j.l. hebben 150 deelnemers workshops gevolgd met onderwerpen, zoals persoonlijk leiderschap, diverse psychische klachten, talentscan, autisme, ADH(D) en startthermometer. De deelnemers kregen meer inzicht en handvatten om deze direct in hun onderwijspraktijk in te kunnen zetten. Natuurlijk werd er op deze studiemiddagen ook een inkijkje in de wereld van de student gegeven. Remco Helmick liet de deelnemers door zijn bril naar studentcoaching kijken en daagde de deelnemers uit om nieuwsgierig te blijven naar de verhalen achter hun eigen studenten.

Deze studiemiddagen met workshops krijgen zeker een vervolg! In het voorjaar van 2019 zullen weer workshops aangeboden worden. Tevens zullen er verdiepende modules op diverse thema’s aangeboden worden vanaf januari 2019. Meer informatie zal via het SLB-netwerk bekend worden gemaakt en via de community (www.fontys.nl/studentcoaching).

Nieuwsgierig of wil je meer informatie, neem gerust contact op met:

Dimphy Hooijmaijers: d.hooijmaijers@fontys.nl

Esther Tonnaer: e.tonnaer@fontys.nl

Meer weten over studiesucces? Kijk dan op de community pagina!

Auteur: Esther Tonnaer