Wat beweegt Generatie Z om de grens over te gaan?
Voor het vak Marketing Research doen verschillende studentengroepen onderzoek naar de factoren die mensen uit Generatie Z (14 tot 25-jarigen) wel of niet de grens laten overgaan om te gaan winkelen. In andere woorden: waardoor gaan jongeren aan de andere kant van de grens winkelen, of juist niet? De factoren die hierbij onderzocht worden zijn Push, Pull, Keep en Repel factoren, ontwikkeld door Spierings en van der Velde in 2011.
Ieder semester starten er nieuwe studentengroepen, die allemaal hun eigen accent leggen in hun onderzoek. Door studenten in voorgaande semesters is er bijvoorbeeld een communicatieconcept ontwikkeld voor winkels in Venlo om zo meer Duitse jongeren aan te trekken. Dit semester werken studenten aan een onderzoek om inzicht te verkrijgen in hoeverre bestaande bus- en treinverbindingen jongeren beïnvloeden om naar de andere kant van de grens te reizen.
Contact: Carla Arts, c.arts@fontys.nl, +31 8850 755 01.