Eindhoven,
oktober

Studenten Fontys actief bij Dutch Design Week

ddw.jpg

Studenten en docenten van verschillende Fontys Hogescholen zijn actief bij de Dutch Design Week van 22-30 oktober in Eindhoven. De DDW is een goede gelegenheid om - nader - kennis te maken met projecten van Fontys Hogeschool voor de Kunsten, Fontys Academy for Creative Industries, Fontys Paramedische Hogeschool en Fontys Hogeschool Journalistiek.

Zo is er op 26 oktober tijdens de Dutch Design Week (DDW) een workshop ‘Lekker leren’, voor iedereen die nieuwsgierig is hoe de samenwerking in multidisciplinair onderwijs ervoor staat en vooral wil meepraten over de toekomst ervan. De workshop vindt plaats in het Stadhuis in Eindhoven van 16.00 tot 18.00.

Trendtours
Bezoekers van het Klokgebouw kunnen dagelijks deelnemen aan trend tours van studenten International Lifestyle Studies (ILS). De meest vernieuwende ontwerpen van DDW-exposanten worden gekoppeld aan de belangrijkste trends die momenteel spelen in de samenleving. Daarnaast werken de studenten in het TrendLab waar ze opvallende manifestaties van de hele Dutch Design Week vertalen naar trends. Als bezoeker kijk je binnen en buiten het Klokgebouw mee door de ogen van een trendwatcher. Bij het TrendLab zal nog meer uitleg zijn over de trends en hoe deze ingezet kunnen worden om te komen tot inspirerende lifestyleconcepten.

The Fat Pony
The Fat Pony is een samenwerkingsproject van ArtCoDe met de 70% bar. Like de pagina https://www.facebook.com/thefatponyrestaurant en volg zo de ontwikkelingen, de ontwerpen, de menukaart, de drafjes en de sprongen.Toegang tot dit restaurant is overigens gratis tijdens deze Dutch Design Week (22-30 oktober Eindhoven).

FHJ studenten
Er zijn ook FHJ-studenten actief tijdens de DDW. Zij doen verslag van de Dutch Design Week samen met studenten van SintLucas en met het ED (Eindhovens Dagblad). Zie ook https://www.facebook.com/FontysHogeschoolJournalistiek/posts/1145008615578961

Auteur: Jessy Kouwenberg