Eindhoven,
januari

Onderzoek en Kennis Fontys beter vindbaar op website

onderzoek-toetsenbord.jpg

Fontys is bij potentiële studenten en hun omgeving vooral bekend als onderwijsinstelling. In haar Instellingsplan 2016-2020 spreekt Fontys de ambitie uit om haar positie als kennispartner in de verschillende regio’s te versterken door intensieve relaties aan te gaan met het werkveld en aan te sluiten bij actuele thema’s. Om de aanwezige kennis eenvoudig en aantrekkelijk te presenteren en vindbaar te maken, heeft Fontys haar website aangepast. In de hoofdnavigatie is het tabblad Onderzoek en Innovatie toegevoegd.

Onder dit tabblad ziet de bezoeker direct een landingspagina waar alle kennisgebieden van Fontys worden gepresenteerd en van waaruit per thema alle beschikbare informatie over lectoren, expertisecentra, labs en onderzoekinformatie te vinden is. Het gaat om de kennisgebieden: HTSM, Big Data, Logistiek, Health en Ondernemerschap. Deze kennisgebieden sluiten aan bij de economische thema’s van de regio’s waar Fontys vertegenwoordigd is.

Het HBO onderscheidt zich van universiteiten door praktijkgericht onderzoek. Dit onderzoek brengt niet alleen de opleidingen naar een hoger peil, het versterkt ook de onderzoekende houding van de studenten én het legt de relatie naar de maatschappij en het werkveld. Binnen het HBO - en binnen Fontys - is hierdoor een veelheid aan kennis aanwezig die een bijdrage kan leveren aan de verbetering, de vernieuwing en verdere ontwikkeling van economische en maatschappelijke sectoren én aan het onderwijs.