Eindhoven,
januari

Nationale Studenten Enquête (NSE) 2017 van start

posters-nse17-isa-nl-afbeelding-213x300.png

De Nationale Studenten Enquête (NSE) gaat weer van start. Deze week ontvangen alle Fontysstudenten een mail met daarin een oproep om deze enquête in te vullen. Het bestuur van Fontys rekent op een hoge respons. De NSE is een jaarlijks, landelijk onderzoek onder alle studenten in het hoger onderwijs, waarbij hun mening gevraagd wordt over alle aspecten van hun studie.

Nut en noodzaak NSE
Door de NSE in te vullen helpen studenten het onderwijs en voorzieningen voor zittende en toekomstige studenten te verbeteren. De resultaten bepalen mede de focus voor het komende jaar. Alle studenten ontvangen op zijn of haar e-mailadres een uitnodiging met een link naar de vragenlijst. Tot het moment dat iemand de vragenlijst invult, uiterlijk 12 maart, wordt iedere twee weken een reminder gestuurd.

Wat doen we met de resultaten van de NSE?
Uit de resultaten van voorafgaande jaren bleek bijvoorbeeld dat het tijdig bekend maken van toetsresultaten en beoordelingen volgens veel Fontysstudenten voor verbetering vatbaar was. Fontys erkende dit en maakte er werk van. Deze inspanning leidde tot resultaat, op te maken uit latere uitslagen van de NSE. Studenten zijn nu duidelijk meer tevreden over dit onderwerp.

Vergelijken
De resultaten van de NSE worden niet alleen voor kwaliteitsdoeleinden binnen Fontys gebruikt, maar onder andere ook door Studiekeuze123.nl en de Keuzegids Hoger Onderwijs voor studievoorlichting aan aankomende studenten. Om een eerlijk beeld te geven van de verschillende opleidingen binnen Fontys is het van belang dat de resultaten gebaseerd zijn op een brede respons.

Auteur: Margot Pessers