oktober

Meet en Greet bij technologische opleidingen van Fontys in Eindhoven

Leerlingen gaan in gesprek met studenten en docenten

meet-greet

Op woensdagmiddag 25 oktober van 13.30-17.00 uur organiseren de opleidingen Applied Science, Automotive, Automotive Management, Bedrijfsmanagement MKB, Technische Bedrijfskunde, Elektrotechniek, HBO-ICT, Mechatronica, Technische Natuurkunde en Werktuigbouwkunde een Meet & Greet voor leerlingen van mbo-3/4 en bovenbouw havo of vwo. Ouders, andere familieleden en vrienden zijn ook van harte welkom.

Programma
Er is deze middag veel ruimte ingebouwd voor gesprekken met docenten en studenten. Bezoekers kunnen hun vragen stellen en advies inwinnen. Studenten vertellen over hun ervaringen, er is informatie over arbeidsmarktperspectieven en iedereen kan een kijkje nemen bij verschillende opleidingen. Ook zijn er workshops en gastlessen. Speciaal voor ouders is er een workshop: “Hoe help ik mijn kind kiezen?”.

Na een persoonlijke ontvangst om 13.30 uur is er voor de liefhebber een lezing over de toekomst van technologie met als onderwerp: Hoe ziet het werkveld van de afgestudeerden van de toekomst er uit?

Na de lezing kan er een keuze gemaakt worden uit de diverse activiteiten en tot slot geven de opleidingen een overzicht van de studiekeuzeactiviteiten waar leerlingen dit studiejaar aan deel kunnen nemen. Er zijn tips om in het doolhof van opleidingen en activiteiten een keuze te kunnen maken.

13.30 uur: Ontvangst in gebouw R1 op Campus Rachelsmolen 1 in Eindhoven

14.00 uur: Lezing over de toekomst van technologie

14.30 uur: Keuze uit een aantal activiteiten:

• Gesprekken met studenten en/of docenten
  • Rondleidingen bij de opleidingen
  • Workshops en gastlessen bij de opleidingen

15.45 uur: “Hoe help ik mijn kind kiezen”. Lezing door Bart Lemmens speciaal voor ouders

Niets is verplicht
Hoewel er een programma is, is het vooral de bedoeling dat bezoekers antwoord krijgen op hun eigen vragen. Dat kan met een bezoek aan alle activiteiten, maar “alleen” een rustig gesprek met een student of docent met een hapje en een drankje is ook mogelijk. Niets is verplicht! En kan je niet om 13.30 uur aanwezig zijn? Geen probleem, gewoon binnenlopen op een moment dat het schikt. Onze studenten helpen graag verder.

Vooral studenten
Natuurlijk zijn er deze middag docenten aanwezig, maar er zijn vooral veel studenten van de opleidingen aanwezig die de bezoekers te woord staan.

Aanmelden kan via tinyurl.com/meetfontys

Auteur: Mayke Kuitenbrouwer