Eindhoven,
september

Kim de Wild winnaar SPECO Award

kimdewildmartijnmusters.jpg

Kim de Wild is winnaar geworden van de SPECO-Award van de afstudeerlichting juli 2015. De SPECO-Award is een onderscheiding van de Businessclub Vrienden Van SPECO (BVVS) voor de beste SPECO-afstudeerscriptie in een sportomgeving.

Kim is afgestudeerd bij FUNdament, onderdeel van de jeugdopleiding van PSV. Haar onderzoek moest een advies opleveren hoe de talentopleiding met nieuwe verdienmodellen kostendekkend kan worden gemaakt zonder daarbij de kernwaarden aan te tasten. Kim heeft erg veel facetten onderzocht en met elkaar in verband gebracht zodat de organisatie weet wat haar te doen staat.

Andere genomineerden voor de SPECO-Award waren Pieter Bastiaansen (Janssen en Fritsen), Thomas Rooijens (Jobe), Kristel van Dijk (Octonet) en Roxanne Hermeling (Snowboard Canada).

De SPECO-Award werd vrijdag 18 september uitgereikt door Martijn Musters, secretaris van de BVVS, tijdens de diploma-uitreiking van SPECO-afgestudeerden in het Willem II stadion in Tilburg.

Deze scripties zijn door de jury beoordeeld op een vijftal criteria: relevantie van het onderzoek; mate van marktgerichtheid; impact voor de sportwereld; mate van originaliteit; praktisch nut van de aanbevelingen. De jury werd gevormd door Marije van 't Verlaat, Robert Kok en Martijn Musters.

De Businessclub Vrienden Van SPECO (BVVS) is het afgestudeerdennetwerk van de opleidingen SPECO, Sport & Marketing/Management, SPECO, Sport & Media en de Johan Cruyff University Tilburg. Deze opleidingen vormen onderdeel van de Fontys Economische Hogeschool Tilburg (FEHT).