Eindhoven,
augustus

Holland Scholarship studenten in Nederland

scholarship.jpg

Op maandag 24 augustus werden de eerste internationale studenten die een beurs ontvangen van het nieuwe “Holland Scholarship Programme” op Schiphol ontvangen door Minister Bussemaker en afgevaardigden van Nederlandse hoger onderwijsinstellingen.

In totaal ontvangen dit studiejaar 20 internationale Fontysstudenten een beurs.Zij starten met hun studie bij Fontys Hogeschool voor de Kunsten, Fontys International Business School, Fontys Hogeschool Engineering en Fontys Hogeschool Bedrijfsmanagement, Educatie en Techniek. De studenten ontvangen een beurs van € 5.000 in het eerste jaar van hun studie. De beurs wordt beschikbaar gesteld door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap én de Nederlandse hoger onderwijsinstelling waar de student gaat studeren.

Talent en mobiliteit
De Holland Scholarship is allereerst een profileringsinstrument voor het Nederlands hoger onderwijs. Hij is bedoeld om internationale talentvolle studenten van buiten de Europese Economische Regio (EER) te stimuleren om in Nederland te studeren. Daarnaast heeft de beurs als doel om de internationale mobiliteit van Nederlandse studenten te verhogen en hen te stimuleren met een beurs buiten de EER te studeren en/of stage te lopen.

Komend studiejaar ontvangen 54 Fontysstudenten een beurs van € 1.250 voor een studie buiten de EER. Ook deze beurs wordt beschikbaar gesteld door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap én de Nederlandse hoger onderwijsinstelling waar de student gaat studeren.

Belangstelling
Nederlandse hoger onderwijsinstellingen kunnen ieder collegejaar een aanvraag indienen voor het Holland Scholarship. Wil je weten of jouw hogeschool participeert? Vraag dat dan na bij je coördinator internationalisering.