Eindhoven,
november

Fontys Objexlab wint Computable Award ICT opleider van Nederland

computableawardsfhict.jpg

Gisteravond zijn de winnaars van de Computable Awards 2015 bekend gemaakt. Dit jaar was Fontys Objexlab genomineerd als ict-opleider van het jaar en won in deze categorie de prijs. Ricardo Abdoel en Annelies Moors waren uitgenodigd en gingen trots het podium op om de award in ontvangst te nemen.

Tijdens de spannende award show werden negentien awards uitgereikt aan organisaties en personen. Lezers van Computable hebben de afgelopen maanden kandidaten voorgedragen voor een award. Het gaat om projecten die succesvol, innovatief, verantwoord en/of omvangrijk zijn.

Waarom een nominatie voor Objexlab
Naast de traditionele manier van opleiden in de vorm van stage en afstudeeropdrachten, stimuleert Objexlab partnerships waarin bedrijven en studenten samenwerken aan projecten. Een multidisciplinair team van Fontys instituten is bezig om een nieuwe vorm van onderwijs te ontwikkelen. Zo kunnen studenten van bijvoorbeeld paramedische opleidingen samen met techniekstudenten 3D-geprinte schoenzooltjes voor één unieke gebruiker gaan ontwerpen en produceren. De regionale samenwerking met andere opleidingen is breed. Van paramedisch tot ethisch, van economie tot creatieve industrie.

Juryoordeel
De jury is van mening dat Fontys hiermee aantoont dat een instelling voor hoger onderwijs meer kan doen voor de ontwikkeling en innovatie dan louter lesgeven en onderzoek. Met dit initiatief worden bedrijfsleven, onderwijs, onderzoek en studenten bij elkaar gebracht, met baanbrekende en tegelijkertijd toepasbare innovaties tot gevolg.