Eindhoven,
mei

Fontys en boekhandel van Piere organiseren masterclass Edith Bosch

Donderdag 2 juni geeft judoka en meervoudig medaillewinnaar op de Olympische Spelen Edith Bosch bij Boekhandel Van Piere een masterclass aan Maarten Brzoskowski, student Fysiotherapie aan Fontys Paramedische Hogeschool én deelnemer aan de komende Olympische Spelen in Rio de Janeiro en alle sportliefhebbers in Eindhoven. De masterclass wordt georganiseerd door Fontys en Boekhandel Van Piere. Aanvang: 20:00 uur (inloop vanaf 19:30). Entree: 5 euro. Kaarten verkrijgbaar bij Boekhandel Van Piere.

Van Edith Bosch verscheen onlangs het boek Expeditie Edith. Het boek gaat over meer dan judo. Het gaat over wat topsport van je vraagt. Niet alleen fysiek, maar ook de mentale kracht die je moet hebben om je uitdagingen aan te gaan en goud te kunnen halen. Tijdens de masterclass kun je al je vragen stellen aan Edith. Ze gaat tevens in gesprek met Maarten Brzoskowski, een van de zwemmers die geselecteerd is voor de Olympische Spelen van 2016. Brzoskowski won afgelopen weekend goud met de Nederlandse mannenestafetteploeg tijdens het EK zwemmen in Londen. Hij combineert topsport met een studie Fysiotherapie. Miel Timmers van het Eindhovens Dagblad neemt de presentatie van deze avond ter hand. Expeditie Edith is het inspirerende levensverhaal van judoka Edith Bosch, een van de succesvolste Nederlandse sporters. Bosch won drie medailles op de Olympische Spelen, werd wereldkampioen in 2005, en vier keer Europees kampioen. Na haar judo-carrière won ze in 2013 Expeditie Robinson.

In haar sportbiografie Expeditie Edith vertelt Bosch genadeloos eerlijk hoe ze op haar 30ste verjaardag besefte dat ze niet gelukkig was. In plaats van toe te geven aan haar depressie schakelde ze de hulp in van een lifecoach en ging ze het gevecht met zichzelf aan. Met vallen en opstaan leerde Bosch te reflecteren, zichzelf te accepteren en een leuker, gelukkiger mens te zijn. Uit elke uitdaging valt winst te behalen, dat is haar overtuiging. Als je de regie maar in eigen hand neemt.