Eindhoven,

De kracht van motivatie

Mini-symposium over Studiesucces

dekrachtvanmotivatie.cover.jpg

Fontys Hogescholen organiseert ter gelegenheid van het verschijnen van de vernieuwde uitgave van het boek DE KRACHT VAN MOTIVATIE van Anton Philips en Annemiek van Kessel op maandag 27 juni 2016 vanaf 15.30 uur in de aula R5, campus Rachelsmolen in Eindhoven een mini-symposium met als thema Studiesucces.

Anton Philips introduceerde het Systeem voor Individuele Motivatie Analyse (SIMA®) in Nederland. De SIMA® methode maakt het mogelijk om op analytische wijze tot verrassende inzichten te komen over het eigen gemotiveerde gedrag. Daarmee kunnen leerlingen gefundeerde keuzes maken voor studie en beroepsrichting. Werkenden worden gestimuleerd om werk te vinden waarin zij hun talenten maximaal kunnen inzetten en werkelijk voldoening ervaren. Op basis van 30 jaar ervaring met deze methode deelt hij zijn inzichten in het boek DE KRACHT VAN MOTIVATIE.

Anton Philips is oprichter en stichter van de stichting Emerson. Gebaseerd op SIMA® ontwikkelde Stichting Emerson het Motivatie Kompas®. Het vormt de kern van de workshops die binnen Fontys Hogescholen worden ingezet om aankomende studenten en zittende studenten die switchen te helpen een goede studiekeuze te maken. De vernieuwde versie DE KRACHT VAN MOTIVATIE bevat extra informatie voor scholieren en studenten.

Het programma ziet er als volgt uit:

15.30 uur: Ontvangst

15.45 uur: Nienke Meijer, voorzitter College van Bestuur Fontys Hogescholen Welkom / Inleiding

15.55 uur: Evelyne Meens, beleidsadviseur Studentenvoorzieningen Motieven van motivatie

'Moveren' is Latijn voor ‘bewegen’. Mensen komen in beweging omwille van bepaalde motieven die voor iedereen anders kunnen zijn. Evelyne Meens zal onder andere vertellen welke verschillende motivaties er zijn, hoe deze wel of niet tot (studie)succes kunnen leiden en hoe motivatie zich verhoudt tot 21st centurie skills.

16.30 uur: Anton Philips, oprichter en voorzitter van Stichting Emerson

Iedereen intrinsiek gemotiveerd in studie, werk en leven

16.55 uur: Overhandiging van zijn boek DE KRACHT VAN MOTIVATIE aan Nienke Meijer

17.00 uur: Afsluiting