Eindhoven,
januari

Anderstalige nieuwkomers in de school

lessen-nederlands.jpg

Bij anderstalige nieuwkomers op school komt er veel af op jou als leerkracht. Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg ontwikkelde een korte cursus die je daarbij op weg helpt en je de weg wijst. Dat geldt voor de eerste opvang, voorwaarden voor een veilige sfeer, het omgaan met psychosociale problematiek en het aanleren en bevorderen van Nederlands als tweede taal. In deze korte cursus wordt systematisch een stappenplan uitgewerkt voor de eigen school om nieuwkomers goede opvang en zorg te bieden. Je staat er niet alleen voor!

De cursus is bedoeld voor leerkrachten, intern begeleiders, ambulant begeleiders e.d. in het primair onderwijs die handvatten willen krijgen voor de eerste opvang van nieuwkomers.

Meer informatie via de website of via Ans Buzzoni : a.buzzoni@fontys.nl