Eindhoven,
oktober

Twee Fontys studenten in de top van het accelerator programma in Silicon Valley

soylent-silicon-valley

Steve Thijssen en Arjen van Gaal, twee ondernemende Fontys ICT studenten, zijn tot de laatste ronde doorgedrongen van het bekende accelerator programma van AngelHack in Silicon Valley. Inmiddels hebben zij ruim 800 teams achter zich gelaten en staan zij met hun startup Recowork.com in de finale! Nooit in Nederland is het iemand gelukt om zo ver door te dringen in het gerenommeerde AngelHack accelerator programma.

Arjen en Steve hebben zich al eerder met succes bewezen tijdens startup wedstrijden van o.a. Fontys Hogescholen. Zij besloten om zichzelf nog meer uit te dagen en deel te nemen aan de bekende AngelHack hackathon in Londen. De jury in Londen was meteen overtuigd en het team van Steve en Arjen mocht samen met andere hackathon winnaars uit andere steden over de hele wereld deelnemen aan het twaalf weken accelerator programma in Silicon Valley. Een zwaar en intensief programma waar zij gedurende twaalf weken worden begeleid om hun startup vorm te geven.

Inmiddels is het team van Steve en Arjen doorgedrongen tot de top 15 van het programma en zijn ze uitgekozen om deel te nemen aan de Global Demo Day in Silicon Valley. Op 28 oktober vertrekt het team naar Silicon Valley waar zij in het San Francisco kantoor van Google zullen worden ondersteunt door een team van begeleiders om voorbereid te worden op de Global Demo Day(www.globaldemoday17.com) en kennis te maken met de startup wereld. Op donderdag 2 november vindt de Demo Day plaats waar elk team 3 minuten de kans krijgt om zijn startup te pitchen voor een jury en investeerders waar o.a. ook Tim Draper bij betrokken is. Tijdens de Global Demo Day worden verschillende prijzen en investeringen weggegeven. Het team van Steve en Arjen maakt een grote kans op winst in de vorm van investeringen en interviews bij vooraanstaande bedrijven.

De startup: Recowork
Een groot deel van de beroepsbevolking maakt gebruik van LinkedIn. Het wordt voornamelijk ingezet bij het zoeken van een baan en/of werknemer maar ook om het professionele netwerk te onderhouden. Toch is het platform onpersoonlijk en nemen recruiters de overhand in de bemiddeling tussen werkgever en werknemer. Startup Recowork.com zorgt ervoor dat dit proces positief zal veranderen en persoonlijker wordt. Via recowork.com kan men op zoek gaan naar een baan door gebruik te maken van elkaars netwerk. Gebruikers van het platform kunnen mensen uit hun eigen netwerk voordragen voor een functie waardoor gebruik gemaakt wordt van de persoonlijke sfeer. Skills en gevraagde competenties kunnen via het platform beter met elkaar gematched worden en ook kan men inzien wie er van het netwerk in welke omgeving werkzaam is. Waar voorheen recruiters credits kregen voor de bemiddeling, kan nu iedereen gebruik maken van deze voordelen als voordrager van de juiste kandidaat. Het zoeken en delen van een baan is nog nooit zo leuk, belonend en simpel geweest!

“Connecting work and talent through recommendations by using your network”

Het team
Het team bestaat momenteel uit vijf personen:

• Steve Thijssen: Fontys ICT & Business student en houdt zich bezig met de business- en marketing kant van Recowork.
  • Arjen van Gaal: Fontys ICT & Media Design student en is verantwoordelijk voor het design van Recowork. Daarnaast medeverantwoordelijke voor de ontwikkeling van het platform.
  • Toon van Strijp: Avans student Software Engineering en richt zich op de back-end en front-end van Recowork.
  • Theo Delebarre: Frontend developer, woonachtig in Frankrijk en richt zich volledig op de styling van het platform.
  • Jeffrey Venerius: Summa College student Applicatie- en Mediaontwikkeling, en richt zich voornamelijk op de backend.

Team aanmoedigen?
Op 28 oktober vertrekt het team naar Silicon Valley om zich voor te bereiden op de Global Demo Day. Zij hopen dat lezers al zoveel mogelijk gebruik willen maken van het platform en zich aanmelden op www.recowork.com. Elke week komt er een nieuwe feature bij zodat werk en talent nog meer met elkaar wordt verbonden. Op 2 november zullen zij het platform pitchen voor de gerenommeerde jury.

Recowork is daarnaast ook genomineerd voor de Accenture Innovation Awards.
Het team wil iedereen dan ook vragen om lid te worden van het platform Recowork door en ook zijn of haar stem uit te brengen op www.recowork.com.

Wil jij het team helpen? Dan kun je ze een berichtje sturen via contact@recowork.com

Auteur: Irene Vriezen - Fontys Centrum voor Ondernemerschap