februari

Gloedvolle pitches bij Student Startup Festival

Je moet het maar doen, je moet het maar durven. Acht studenten beklommen gisteren het podium om een verkooppitch te geven voor een volle zaal. Vol passie presenteerden zij hun ondernemersidee tijdens het Fontys Student Startup Festival. Waarna de vierkoppige jury het duo Martijn Meeuws en Jeroen van den Eernbeemt met de hoofdprijs van 1500 euro beloonde voor hun onderneming Vliegen en Parkeren. Jeffrey Wayers won de tweede prijs van 500 euro voor zijn 'Cocktailizer'.

Het Centrum voor Ondernemerschap (CvO) dat het festival had georganiseerd, maakt dat Fontys de enige hogeschool in Nederland is die studentondernemers op deze wijze actief op weg helpt om ondernemer te worden. En dat wordt gewaardeerd, zo bleek gisteren wel tijdens het festival in Igluu. Het enthousiasme was voelbaar bij de aanwezige studenten, bij vertegenwoordigers van het bedrijfsleven en bij het zestal begeestigde gastsprekers dat was uitgenodigd.
Maar de waarde van de wedstrijd, het festival en de wijze waarop studentondernemers door het CvO en de Fontys-opleidingen worden begeleid, blijkt vooral uit de reacties van de studenten die de pitches hielden:

De prijswinnaars volgen overigens alledrie de opleiding Commerciële economie. Martijn en Jeroen zijn vierdejaars en Jeffrey zit in zijn tweede jaar aan FH Marketing Management. Wie nog meer wil weten over hun ondernemersplannen, kan terecht op vliegenenparkeren.nl en op cocktailizer.nl.

Het festival werd afgesloten met de officiële uitreiking van de eerste certificaten van de Fontys Studentondernemersregeling aan zeventien studenten, afkomstig van zeven verschillende Fontys hogescholen.

Auteur: Jan LIgthart

Foto's: Tom Doms